Direktlänk till inlägg 27 december 2015

Lyckan

Av Caroline Wilhelmsson - 27 december 2015 09:31

I natt blev det ingen sömn, MEN glädjen över att en 90-talist satte fyr på bocken i natt. Någon som tyckte som jag helt enkelt att det är tradition att den ska brinna. Tyvärr åkte människan fast och vart full, tycker lite synd om honom faktiskt men så är det ju. Bocken har varit en tradition sedan 1966, och det är få år som den faktiskt fått stå hela tiden. Att folk faktiskt varje år åtminstone försöker sätta fyr på den tycker jag är lycka. Men men, i år fick jag ju i alla fall se den!

Jag har myst ner mig i soffan med trolla och tittar på PYRUS. Att inte svenskarna kan hitta på något som ens är i närheten av denna julkalender. Här får man historia och den görs på ett sätt som är intressant på alla nivåer. Tänk vad barnen missar för att utvecklingen blivit katastrofal. Låt barn få vara barn i stället för att hela tiden pröva och utbilda. Jag tittade på ett avsnitt detta året av julkalendern, pinsamt att inte ens mini gillade den. Hur julig var den? Traditionen om att på morgonen mysa i soffan med mini för att titta på julkalendern försvann. Pinsamt att kalla det julkalender, man borde tänka lite på vad barnen skulle uppskatta inte att hela tiden försöka hitta något nytt. Vad är det för fel med nissar tomtar tomte mor och tomte barn? Nä skäms SVT säger jag bara. Och så skulle man tro att de bara ville tjäna pengar, men de lär ju ha gott back på årets julkalender.

Tänk tradition!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Wilhelmsson - 20 februari 2016 05:42

Så blev det ett uppehåll i inläggen här då, tro inte att jag glömt bort! Det ligger en del påbörjade inlägg men då livet kommit i mellan har de inte blivit helt avslutade. Men inte bortglömda, detta är första natten på väldigt länge som jag faktiskt ...

Av Caroline Wilhelmsson - 20 januari 2016 18:35


Att googla runt på nätet, om det som kommer upp i huvudet på mig just nu är antingen en lättande eller jobbig känsla. I dag hittade jag något intressant som ger lite ljus i vardagen. Det känns tungt nu, i 6 veckor har jag varit så sjukt tom. Det finn...

Av Caroline Wilhelmsson - 16 januari 2016 00:09

Efter en lång och händelserik vecka med ett par dagar i stallet börjar den gå i mot sitt slut. Varje dag får jag reda på vad man har för människor runtomkring en och vilka som bryr sig det där lilla extra. Ni är många och väldigt värdefulla för mig o...

Av Caroline Wilhelmsson - 13 januari 2016 14:56

Goda nyheter en dag som denna är dumt att klaga över. Myst med en av de bästa på espresso house, träffat ännu en nära på psykiatrin. Alltid trevligt att få dela med sig av sina händelser till någon som vet nästintill allt som hänt under åren. Ser...

Av Caroline Wilhelmsson - 11 januari 2016 15:24

I bland undrar jag hur mycket man värdesätter sig själv, sin familj, sina vänner och bekanta. De olika verksamheterna man är delaktig i och vad man påstår sig brinna för. Jag önskar jag kunde vara en fluga på väggen, för hur det än går är jag en vinn...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Säg mig något vetja!


Ovido - Quiz & Flashcards