Direktlänk till inlägg 24 december 2015

Julafton är här

Av Caroline Wilhelmsson - 24 december 2015 17:37

Så då har julafton anlänt, förmiddagen spenderade jag med att bygga naglar på mig själv. Och Seth fick en fin klocka i julklapp på morgonen, jag fick en ny morgonrock av min älskade son som vart ur skön. Sen begav vis oss till slaktar familjen med våran del av tillagade maten.

Klockan 3 blev det i vanlig ordning Kalle anka, men detta året spenderades det med att sjunga hälften då bilden blev svart. Ännu ett tecken på att de är lite efter här uppe, inte bara har man mottagning som ger en Alien invasion, crap internet och nu dålig tv mottagning. Ja vad ska man säga.

Lite efter 4a kommer de sista slaktar barnen och vi sätter oss ner och äter julmaten. Sillen kom inte fram med allt det andra, konstigt nog hade alla utom Tillan tagit innan de märkt att där inte vart någon sill på julbordet. Jag äter inte skräpet så lika glad vart jag. Det enda som serverades på julbordet i år som jag inte ser som standard julmat vart revbenen. Men det får hellre finnas fler val än att fet kommer bort något. Nu lär de i alla fall få äta julmat resterande av året. Det där med julstöket hemma kommer nog ta en himla tid innan jag själv kommer engagera mig i. Måste nog skaffa mig en 10 barn till i alla fall. När alla väl ätit färdigt kommer det eviga tjatande om julklapparna. Mini jag är ju den som är minst här och är den som är mest otålig. Det spelar absolut ingen roll vad resten köper min syster har köpt något som nästan vad som helst kommer slå. I alla fall i hans ögon.
Det enda som skulle kunna liva upp min julafton skulle vara med mina två små grisar som jag fortfarande inte fått tillbaka. Det gör ont i mig, gillar inte över huvudtaget att de inte är här med mig. Att jag inte kunde se dom mörda julklapps pappret till deras julklappar. Grattis du förstörde min jul, ska återgälda dig en annan gång. God jävla jul och hoppas du är nöjd.


Nu inväntar vi våran tomte så vi kan i min mening bli av med julafton. Stressen, ångesten och påbörja förberedelsen för nyår.

Jag önskade mig absolut ingenting i år då jag själv inte köpt en enda julklapp. Inte för att det är så jag velat ha det, men i bland blir det inte som man vill och det känner jag av fler gånger än en.

Till mina nära som i dag inte firar julen med mig en riktigt god jul och vi ses nör jag kommer hem.

Till resten av packet som läser, man får det man förtjänar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Wilhelmsson - 20 februari 2016 05:42

Så blev det ett uppehåll i inläggen här då, tro inte att jag glömt bort! Det ligger en del påbörjade inlägg men då livet kommit i mellan har de inte blivit helt avslutade. Men inte bortglömda, detta är första natten på väldigt länge som jag faktiskt ...

Av Caroline Wilhelmsson - 20 januari 2016 18:35


Att googla runt på nätet, om det som kommer upp i huvudet på mig just nu är antingen en lättande eller jobbig känsla. I dag hittade jag något intressant som ger lite ljus i vardagen. Det känns tungt nu, i 6 veckor har jag varit så sjukt tom. Det finn...

Av Caroline Wilhelmsson - 16 januari 2016 00:09

Efter en lång och händelserik vecka med ett par dagar i stallet börjar den gå i mot sitt slut. Varje dag får jag reda på vad man har för människor runtomkring en och vilka som bryr sig det där lilla extra. Ni är många och väldigt värdefulla för mig o...

Av Caroline Wilhelmsson - 13 januari 2016 14:56

Goda nyheter en dag som denna är dumt att klaga över. Myst med en av de bästa på espresso house, träffat ännu en nära på psykiatrin. Alltid trevligt att få dela med sig av sina händelser till någon som vet nästintill allt som hänt under åren. Ser...

Av Caroline Wilhelmsson - 11 januari 2016 15:24

I bland undrar jag hur mycket man värdesätter sig själv, sin familj, sina vänner och bekanta. De olika verksamheterna man är delaktig i och vad man påstår sig brinna för. Jag önskar jag kunde vara en fluga på väggen, för hur det än går är jag en vinn...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Säg mig något vetja!


Ovido - Quiz & Flashcards