Direktlänk till inlägg 27 december 2015

Mardrömmar.....

Av Caroline Wilhelmsson - 27 december 2015 00:29

Jag tycker dessa dagar är grymt tråkiga, folk är ute och far för att hitta en massa billigt och en annan väntar in det nya året. Om folk inte visste så funkar present korten även nästa år. Vill också passa på att tacka alla som köpt julklappar till mini jag han blev väldigt väldigt nöjd.

Hans enda problem just nu är att dagarna spenderas med hans tråkiga mamma för hans moster bor i princip på jobbet de närmaste dagarna. Och tydligen är jag inte lika rolig som moster!!! Skit unge säger jag bara, men jag är glad över att de har så bra kontakt då min syster betyder världen för mig. Tack för allt syster vet inte vad jag skulle göra utan dig.

Det ryktas om snö, jag set framemot detta! Äntligen få något att göra, ska bygga snögubbar med lilleman och dricka varm choklad. Fast med min tur börjar det väl snöa här lagom tills det att man åker tillbaka till Skåne. Det brukar vara min vanliga tur.


I dag gjorde Rögle en fin comeback när det blev uppstart efter julfirandet, stort grattis, både behövligt och välförtjänat och hallen såg ut att vara i fin form. Antar att klacken kommer spendera morgondagen med en välförtjänt huvudvärk !

Tyvärr har jag inga bra eller dåliga nyheter om Nemi och Tigra då uppfödaren inte behagar höra av sig. Sorligt, när man tror man vet vart man har någon och de visar sig vara precis tvärtom. Men man lär sig av sina misstag säger de som vet och jag vet ju hur framtiden format sig till viss del, i alla fall när det kommer till mina grisar.
Sen fick jag ett väldigt oroväckande samtal i dag som jag fortfarande funderar på, åh vad jag så gärna vill ni anar inte. Men som med allting annat är det en himla massa måsten innan det att man kan bestämma sig. Det där med att vara helt impulsiv är något jag faktiskt backat väldigt många steg i från. Det har alltid skadat mer än det gynnat.

Usch i dag är jag rädd för att sova, huvudvärken kryper sakta fram och jag vill verkligen inte sova. De drömmar jag haft ett par veckor nu är inte av denna världen. När man vaknar i panik, att allt känns som det snurrar, man vet inte vart man är. Hur man försöker andas men man kan inte där är någe som stoppar och man börjar svettas. Sen när allting lugnat sig och man återhämtat sig någorlunda så kommer ångesten, vad är det som händer vad har jag gjort för fel. Vad betyder allt det här? Kan det inte bara bli bättre? En liten kille som vaknar skrikandes, gråtandes eller hostandes de nätterna man faktiskt inte drömt något. Vi har haft ett par riktigt svängiga veckor och hur man än vänder och vrider på det har det drabbat lilleman också. Jag försöker att inte lägga så mycket på hans axlar men om jag är ledsen blir han ledsen och undrar varför. Han är min klippa och det är helt fel att han ska lastas med allting. Men jag vill inte ljuga eller undanhålla saker för honom. Och när man är ledsen kan man inte bara vända sig om och säga det är inget. Min 5 snart 6 åring förstår så mycket mer även om jag försöker att hålla smärtan borta.

Kommer för alltid att vara dig evigt tacksam. Du hjälper mig igenom saker varje dag och du vet inte ens om det.


Live today cos tomorrow you might not be.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Caroline Wilhelmsson - 20 februari 2016 05:42

Så blev det ett uppehåll i inläggen här då, tro inte att jag glömt bort! Det ligger en del påbörjade inlägg men då livet kommit i mellan har de inte blivit helt avslutade. Men inte bortglömda, detta är första natten på väldigt länge som jag faktiskt ...

Av Caroline Wilhelmsson - 20 januari 2016 18:35


Att googla runt på nätet, om det som kommer upp i huvudet på mig just nu är antingen en lättande eller jobbig känsla. I dag hittade jag något intressant som ger lite ljus i vardagen. Det känns tungt nu, i 6 veckor har jag varit så sjukt tom. Det finn...

Av Caroline Wilhelmsson - 16 januari 2016 00:09

Efter en lång och händelserik vecka med ett par dagar i stallet börjar den gå i mot sitt slut. Varje dag får jag reda på vad man har för människor runtomkring en och vilka som bryr sig det där lilla extra. Ni är många och väldigt värdefulla för mig o...

Av Caroline Wilhelmsson - 13 januari 2016 14:56

Goda nyheter en dag som denna är dumt att klaga över. Myst med en av de bästa på espresso house, träffat ännu en nära på psykiatrin. Alltid trevligt att få dela med sig av sina händelser till någon som vet nästintill allt som hänt under åren. Ser...

Av Caroline Wilhelmsson - 11 januari 2016 15:24

I bland undrar jag hur mycket man värdesätter sig själv, sin familj, sina vänner och bekanta. De olika verksamheterna man är delaktig i och vad man påstår sig brinna för. Jag önskar jag kunde vara en fluga på väggen, för hur det än går är jag en vinn...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Säg mig något vetja!


Ovido - Quiz & Flashcards